مشاوره فروش

ارائه راه حل های مناسب و خدمات در خصوص فروش محصولات بر عهده افراد متخصصی است که به آنها مشاوره فروش گفته میشود. اکثر مشاغل و کسب و کارها توسط راهنمایی های مشاور فروش متوجه میگردند که نیاز مشتریان چیست و بر حسب آن محصولات یا خدمات خود را عرضه میکنند. معمولا کارشناسان فروش در زمینه های مختلفی مهارت داشته و از این رو می ‌توانند ثبات یک شرکت را تضمین کنند. هدف مشاوران فروش این است که مشاغل در بازار رقابتی موجود موفق شده و به سودآوری برسند.

 

مهارت ها و خدمات مشاوره فروش شامل چه مواردی است؟

– یک مشاور فروش خوب به واسطه مهارت هایی که دارد میتواند آموزش های لازم را در اختیار تیم فروش قرار دهد.

– روابطی که این مشاوران با کارشناسان فروش و مشتریان برقرار می کنند بسیار موثر بوده و حفظ این رابطه موجب خرید بیشتر مشتریان خواهد گشت.

– مشاغل با راهنمایی هایی که مشاوران در اختیارشان میگذارند، دانش خود در زمینه علم فروش و بازاریابی را افزایش داده و درک صحیحی از بازار رقابتی و بازار هدف کسب مینمایند.

– مشاوران فروش بر تمامی راهبردهای فروش که برای محصولات گوناگون با توجه به نیاز بازار لازم است، مسلط میباشند.

– از دیگر خدمات این مشاوران تنظیم قراردادهای فروش محصولات یا خدمات با مشتریان میباشد.

– مشاوران فروش از طریق همکاری با بخش بازاریابی، موجب میگردند تا فروش فیزیکی و فروش اینترنتی افزایش یابد.

 

دلیل نیاز مشاغل به مشاور فروش چیست؟

مشاوران فروش افراد متخصصی هستند که در فروش محصولات و خدمات به ارائه راه حل های مناسب تبحر دارند. مشاغل به واسطه خدمات مشاوره فروش، تمام نیازهای مشتریان را ارائه میدهند. این کارشناسان در هر زمینه ای که تصور میکنید کسب مهارت کرده و ضامن ثبات هر شرکت هستند. از جمله دلایلی که نیاز مشاغل به مشاوره فروش را نشان میدهد، ارائه جدیدترین تکنیک ها، راه حل ها و استراتژی های فروش توسط مشاوران است. کارشناسان مجرب و متخصص راهکارهایی را ارائه میدهند که قطعا منجر به فروش میگردد. مشاغلی که از مشاور کمک میگیرند همواره در جهت مشتری مداری حرکت خواهند کرد و به راحتی فرصت ‌های جدید تجاری پیدا میکنند و در نتیجه در آینده کاری شان،  معاملات پرسودی انجام خواهند داد.

 

استفاده از خدمات مشاوره فروش چه مزایایی دارد؟

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی و فروش به معنای دریافت کمک و راهنمایی از کارشناسانی  است که مهارت و تجربه فراوانی دارند.

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی به این صورت است که کسب و کارها ترکیبی از مهارت ها را از مشاوران دریافت میکنند تا به وسیله آنها به اهداف خود دست پیدا کنند. مهارت هایی که مشاوران ارائه میدهند شامل مهارت مذاکره و فروش قوی، کمک به حفظ زیبایی ظاهر کارشناسان فروش، به ‌کارگیری استراتژی های مذاکره برای معرفی محصول یا خدمات و تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری می باشد. مشاغل با کمک مشاور فروش میتوانند جلسات موثری را با مشتری برگزار کنند، به گونه ای که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب و کار در نظر گرفته شود. اغلب شرکت های بزرگ ، تیم فروش بزرگ و قوی دارند اما با این حال آنها هم به خدمات مشاوره فروش نیاز دارند.

 

شرح وظایف مشاور فروش

اصلی ترین وظیفه یک مشاور کمک به مشاغل در راستای افزایش فروش است. مشاوران با آموزش کارشناسان فروش هر مجموعه باعث میشوند تا ثبت سفارش بیشتری صورت گیرد، مشتریان بهتر شناسایی شوند، محصولات را در قالب بسته بندی های استاندارد ارائه نموده و مهمتر از همه، به شکایات و انتقادات رسیدگی کنند.

اهمیت جلسات مشاوره فروش به این دلیل است که میتوان از آن طریق مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمود. مسلما این خواسته تمامی کسب و کارها است که روز به روز میزان مشتریان را بیشتر نمایند. چشم اندازهای فروش و بازاریابی در گروه تخصص ها و مهارت های اصلی یک مشاور فروش به تحقق خواهد رسید.

یکی دیگر از وظایف مشاور فروش دسته بندی درست سوابق مشتریان و بازخورد و میزان استقبال کاربران از محصولات یا خدمات یک شرکت است. این امر بیشتر مورد توجه فروشندگانی است که به صورت مستمر از یک شرکت خرید می کنند. مشاور باعث میشود تا رفتار مخاطبین در خرید محصولات با توجه به معیارهای انتخاب آنها ارزیابی شده و از آن در جهت بهبود خدمات فروش استفاده گردد. رعایت این موارد کمک میکند تا مشاغل بدانند چگونه مشتریان خود را به خرید تشویق کرده و آنها را در طولانی مدت حفظ نمایند.

مشاور فروش، تیم فروش را سرپرستی میکند تا آنها بتوانند به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای محصولات مختلف رسیدگی کنند.

مدیریت و رهبری تیم نیز از دیگر وظایف مهم مشاور است. مدیریت و رهبری از طریق تدوین برنامه ریزی ها و شناسایی مشتریان قویتر برای سرمایه گذاری انجام میشود. اصولا مشتریانی که امکان خرید بیشتری دارند باید بهتر و بیشتر پشتیبانی شوند. مشاور همچنین کمک می‌کند تا روابط، بهتر و بیشتر مدیریت شوند.

 

مشاوره بازاریابی و فروش خدمات و محصولات به چه صورتی می باشد؟
شرکت ها، سازمان ها و یا هر کسب و کاری بخش فروش و بازاریابی دارند.در واقع این بدان معنی می باشد که پست مشاور فروش در اکثر شرکت ها وجود دارد. مشاوره فروش خدمات و محصولات، برای شرکت هایی که خدمات و یا محصولاتی را برای ارائه به بازار دارند، الزامی است.

با توجه به اینکه هدف هر کسب و کاری ، کسب سود از طریق فروش محصولات یا خدمات است، از مشاور فروش برای افزایش چندین برابری فروش استفاده می کنند. در واقع وظیفه یک مشاور فروش متخصص این است که ایده هایی درباره موثرترین روش ها ارائه دهد؛ خواه تحقق این مورد از طریق فروش خدمات و یا  محصولات بیشتر به مشتریان فعلی باشد و یا آنکه به یافتن مشتریان جدید منجر شود.

 

عملکرد مشاور فروش محصولات و خدمات چه اصولی را دنبال می کند؟

می توان به استفاده از خدمات مشاوره فروش و بازاریابی محصولات و خدمات  که توسط یک مشاور فروش متخصص ارائه می شود، به عنوان پل ارتباطی بین شرکت و مشتریان فکر کرد. وظیفه مشاوران ، تبلیغ و اطلاع رسانی محصولات و خدمات شرکت است؛ این برنامه ها، ضمن ایجاد و حفظ یک رابطه سالم و بلند مدت با مشتریان اجرا می شوند.
یک مشاور بازاریابی ، خوب می داند که این رابطه، یک طرفه نیست. آنها به خواسته ها و نیاز مشتریان خود توجه می کنند و این اطلاعات را در اختیار شرکت قرار می دهند تا بتوانند کیفیت محصولات خود را بهبود و ارتقا بخشند و از فرصت های جدید در بازار فروش استفاده کنند. خدمات مشاوره فروش و بازاریابی خدمات هم دقیقاً با همین هدف در نظر گرفته می شود.